even voorstellen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Fjaril
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:13

even voorstellen

Bericht door Fjaril »

Hoi allemaal,

Ben heel blij dat ik dit forum heb gevonden. Al heel lang ben ik gefascineerd door insecten (buiten, in de natuur), maar nooit was het in me opgekomen om ze in een terrarium te houden. Na wat rondgespeur op internet had ik besloten dat het kevers moesten worden. Maar dan.. hoe eraan te komen. Inmiddels heb ik een bestelling gedaan en komen deze week mijn eerste kevers.
Ik hoop dat het een hele leuke nieuwe hobby gaat worden en ik kom hier zeker vaker terug om tips te lezen.

Groet,
Fjaril
Laatst gewijzigd door Fjaril op do 25 mar 2010, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Welkom Fjaril, leuk dat je erbij komt. Ik heb je toegang tot de rest van het forum gegeven.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Fjaril welkom ! Wat voor kevers heb je besteld ? en waar ? Ben niet nieuwsgierig hoor !!! :mrgreen:
Fjaril
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 01:13

Bericht door Fjaril »

Hoi Hans,

Nieuwsgierig zijn is een hele goeie eigenschap toch?

Het leek me een goed idee om met een 'makkelijke soort' te beginnen: Eudicella smithi bertherandi. Via Marktplaats kwam ik op een advertentie van Mark van Delft, ik geloof dat hij ook op dit forum actief is. (hij verkoopt aquaria/terraria). Hij had voor mij nog wat larven, poppen en kevers van deze soort. Als het goed is komen ze vandaag.. spannend!

O ja, ook uit nieuwsgierigheid: ben jij de Hans die vroeger (nu nog?) in Groningen woonde?

Groet,
Fjaril
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Uhh nee dat dan weer niet... :D Smithy's zijn leuke drukke kevertjes ! Ik heb ze zelf ook en vind ze helemaal geweldig, de kat ook hi hi ! Leuk dat je gelijk met alle stadia kan beginnen !
Gebruikersavatar
Saerchy
L3
Berichten: 132
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 11:07

Bericht door Saerchy »

Welkom Fjaril :)

Eudicella's zijn een goede keuze en idd lekker druk :D
Veel succes eh ;)
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda fissipuncta aemula
Eudicella trilineata interruptefasciata
Plaats reactie