Hallo!

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vliet057
L1
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 16:18

Hallo!

Bericht door vliet057 »

Hallo!

Ik ben Tobias van Vliet, ik studeer diermanagement in Leeuwarden en ik vind alles dat in een terrarium gehouden kan worden erg interessant.
Op het moment heb ik:
- 5 Gele roofwantsen (Platymeris biguttata)
- Een Chileense vogelspin (Grammostola rosea)
- Een rode regenboogboa (Epicrates cenchria cenchria)

Ik ben wel is begonnen aan kevers, ik had toen een aantal larven van Mecynorhina polyphemus confluens gekocht, dit is helaas mislukt.
Nu kwam ik op de reptielenbeurs in Houten afgelopen zaterdag een paartje van Xylotrupes gideon siamensis tegen die ik niet kon laten liggen, dus ga ik het nog een keer proberen.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Tobias,

Welkom op het forum. Jammer om te horen dat het niet gelukt is met de kweek destijds. Leuk dat het kevervirus toch weer is gaan opspelen. Nu je je hier voorgesteld hebt, heb je toegang tot de rest van het forum. Er is een schat aan informatie, zodat de kweek van Xylotrupes niet mis hoeft te gaan. En natuurlijk bij twijfel, gelijk een vraag stellen.

Anderhalve week geleden is de eerste keverbeurs geweest, ook in Houten. Komend jaar gaat er weer een plaatsvinden, dus wellicht dan ook voor jou een leuke gelegenheid. Kan je gelijk meer info krijgen, van kenners.

Pim
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Tobias, hartelijk welkom op het forum ! Gaaf dat je Platymeris biguttata hebt. Zijn het erg moeilijke dieren om te houden ?
Gebruikersavatar
vliet057
L1
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 16:18

Bericht door vliet057 »

Nee, enorm makkelijke beestjes juist!
het enige nadeel is dat je ze niet veel ziet, ze komen meestal alleen tevoorschijn als ze eten zoeken.
Rogert
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: za 23 nov 2013, 16:30

Bericht door Rogert »

Gave beestjes! En leuk je hier op het forum te treffen!
Plaats reactie