Hallo

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Robbert
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 28 jul 2013, 23:35

Hallo

Bericht door Robbert »

Hallo Iedereen.

Ik zal mij eens even voorstellen. Mijn naam is Robbert.
Ik ben momenteel 26 jaar oud, afgestudeerd bioloog (richtingen: life-sciences, botanic and microbiology)
En werkzaam in de phamaceutische industrie waar ik samen met mijn collega's antilichamen ontwikkel.

Vanaf jongs af aan ben ik al geintereseerd geweest in de natuur: planten, dieren, processen. maar insecten vind ik toch wel het leukste.
Mijn eerste kever was van het soort goliathus, Wij hielden deze kever samen met mijn huisgenoten in Italie tijdens mijn scriptie onderzoek. (wees gerust, het was ons huisdier, niet het test dier).
Maar toen ik terug naar Nederland verhuisde bleeft de kever achter.
ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen met het kweken van pachnoda marginata. Ik keek zamen met een vriend van mij zodat we een back-up van elkaar zijn en zo ook genetisch materiaal kunnen uitwisselen. Ik heb ook sissende kakkerlakken, maar mijn vriendin vinds ze niks dus heb ik ze bij die zelfde vriend.

Veel kevers heb ik op dit moment niet omdat mijn vriendin hier nog een beetje moeite mee heeft. De dode insecten/dieren collectie is ok, maar als het leeft vind ze het al snel eng.
Maar ik heb haar kunnen overhalen om er een soort bij te nemen. Ik dacht zelf aan een Goliathus, maar volgens mij zijn deze nog wel moeilijk om aan te komen. Ik zoek iets groots en vriendelijks (niet bijtend), eventueel wat tragere soort zodat mijn vriendin hier rustig aan kan wennen en ik misschien mijn collectie mag uitbreiden.

Veder reis ik graag en ben ik tijdens het reizen altijd opzoek naar de insecten in hun natuurlijke omgeving.
Hieronder heb ik wat foto's van mijn laatste trip door de jungle van Vietnam.

Nouw, dat was dan al weer een heel verhaal. Ik hoop dat ik veel interestanten dingen leer op dit forum.

Groetjes,

Robbert

p.s. (excuss voor het slechte Nederlands, Dit is een beetje verleerd zins ik alleen maar Engels spreek en schrijf)

Afbeelding

Afbeelding
RikoSb
L1
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 24 jul 2013, 21:04

Bericht door RikoSb »

Welkom! Hele mooie foto's! Helaas heb ik niks groots en aardigs in de aanbieding!!
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Robbert,

Welkom op het forum. Bedankt voor jouw uitvoerig voorstelbericht.

Wat een gave foto's zeg! Heb je trouwens nog een foto van jouw Goliathus? Beginnen met een soort die als moeilijk omschreven wordt is wel heel erg stoer. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ieder geval heb je nu toegang tot de rest van het forum.

Pim
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Robbert en hartelijk welkom op het forum ! Leuk een Goliathus, dat is een droom van de meeste hobbyisten denk ik :-) Top dat je vriendin overstag is gegaan met uitbreidings !
Robbert
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 28 jul 2013, 23:35

Bericht door Robbert »

Bedankt voor het warme welkom.

Ik ben nog eens op mijn harde schijf gaan zoeken, maar ik kon jammer genoeg geen foto's vinden van onze eerste kever.
De Goliathus was gekregen van een oom van een van mijn huisgenoten. En deze was er al toen ik daar kwam wonen en het enigste wat wij met z'n vieren deden was het dier voeren en naar kijken. Veel verstand hadden wij er niet van en nu ik er op terug kijk hadden wij het best wel beter kunnen doen.
Wij voerden de kever een soort stroop/suiker oplossing dat in de koelkast stond. en dit lieten wij op een sponsje lopen die in het terrarium lag. Wat er precies in de oplossing zat weet ik niet omdat mijn huisgenoot deze van thuis mee nam. Ik weet niet meer zeker of we ook fruit voerden.

Wat ik nu als tweede soort wil ben ik nog niet over uit. Ik ga eerst maar eens een nieuw terrarium regelen en dan een beetje rondkijken wat het aanbod is en daar alles op inrichten. Aangezien het in eerste instantie niet om het kweken gaat hoef ik niet zo kieskeurig te zijn in de kever keuze
Plaats reactie