Leven in de pot

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Plaats reactie
Joris
L2
Berichten: 77
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 23:24

Leven in de pot

Bericht door Joris »

Hoi lui,

Ik heb pasgeleden een drietal larven (p muelleri) op kinshi gezet.in 2 van de 3 potten is duidelijk te zien dat ze goed eten en actief zijn. Maar ik heb ook een pot waar ik helemaal geen spoor van activiteit zie (zie foto). De plek die je ziet lijkt me een andere schimmel oid, geen vraatspoor. Wat denken jullie, leeft de larf nog maar is hij gewoon niet bij de rand van de pot gekomen tot nu toe, of heeft ie het loodje gelegd? Ik vraag het omdat de kinshi niet goedkoop is, en als er geen larf in zit kan ik er een nieuwe inzetten. Bedankt!

Ps: het zijn twee soorten kinshi, vandaar het kleurverschil.
Bijlagen
Twee potten kinshi, vraatsporen.
Twee potten kinshi, vraatsporen.
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Zou het je niet durven zeggen.
Het kan altijd nog dat de larve gewoon midden in de pot zit.
Denk dat de beweging van de larve ook te maken heeft met de fase waar deze in zit
Wat dat betreft zou ik persoonlijk nog een tijdje wachten.
Joris
L2
Berichten: 77
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 23:24

Bericht door Joris »

Daar ben ik ook bang voor ja. Het is nou al een paar weken en dit is de enige pot waar niks aan te zien is :?

Hoe lang zou jij nog wachten?
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Als de larve er al een aantal weken inzit zou je idd kunnen kijken., vooral omdat de rest ook zichtbaar bezig is.
Maar heb wel geleerd dat geduld een schone zaak is bij kevers.
Ik heb geen ervaring met kinshi maar neem aan dat het ook weer terug kan in de pot net als FS ofzo.
De keuze is natuurlijk aan jou.
Maar misschien kun je een stukje voorzichtig afgraven tot je 1 of meerdere gangen ziet of de larve zelf.
En dan alles weer goed afdekken.
Plaats reactie