Potgrond

Hier kun je je eigen kweek bespreken of informatie rondom kweken vragen
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

lous77 schreef: ma 06 jan 2020, 19:43 Ik heb nog nooit grond in de magnetron gegooid, ik zie daar ook eerlijk gezegd helemaal niet de toegevoegde waarde van in. Ook niet van in de vriezer doen. Mijn redenering is dat grond in de natuur ook niet in de magnetron gaat en kevers gaan mijn inziens niet dood als ze andere organismen tegenkomen. Sterker nog, sommigen zijn zelfs heel nuttig, zoals bijvoorbeeld pissebedden die de mijten opeten.
Pissebedden zijn idd nuttige beestjes.
Maar vind dat bv de potgrond van een tuincentrum wat langer buiten heeft gelegen vol zitten met rouwmuglarven en pieren.
Had er veel last van bij de kweek van mijn pepers.
julia van de ven
Imago
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 19:58

Bericht door julia van de ven »

Ratlook schreef: ma 06 jan 2020, 18:54
julia van de ven schreef: ma 06 jan 2020, 17:55 Er gaan dan ook goede organisme dood... terwijl die vaak zorgen voor een goede omgeving voor je larfjes
Maar wat bedoel jij dan met die "goede organisme" ??

---

De kleine diertjes, schimmels en dergelijke die de 'balans' houden. Ze breken bijvoorbeeld afvalstoffen af en eten soms andere wel schadelijke diertjes.
Gebruikersavatar
Ratlook
Imago
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 25 dec 2019, 22:24

Bericht door Ratlook »

julia van de ven schreef: ma 06 jan 2020, 20:17

De kleine diertjes, schimmels en dergelijke die de 'balans' houden. Ze breken bijvoorbeeld afvalstoffen af en eten soms andere wel schadelijke diertjes.
Maar die kun je er ook zelf in doen later, bijvoorbeeld springstaartjes ...

Maar nogmaals, ik denk dat goede potgrond gewoon goed te gebruiken is.

---
IMPERFECTION IS BEAUTY , MADNESS IS GENIUS,
AND IT'S BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ABSOLUTELY BORING..
---
Plaats reactie